Spørgsmål og svar til din elmåler
-
Jeg tror ikke, min elmåler tæller korrekt – hvad gør jeg?
Hvis du tror, at elmåleren ikke måler korrekt, har du mulighed for at få testet elmåleren. Finder vi ingen fejl, betaler du selv omkostningerne. For at bestille et tjek skal du kontakte din el-leverandør (det selskab, der sender dig din elregning). -
Hvorfor lyser elmåleren rødt?
Elmåleren kan stå med en tidsfejl og derfor lyse rød. Systemet nulstiller selv denne tidsfejl. Forsvinder den ikke inden 10 dage, kan du kontakte os. -
Jeg kan ikke aflæse displayet på min elmåler. Hvad gør jeg?
Installationen omkring elmåleren er ejet af dig. Derfor skal du kontakte en elinstallatør, hvis du oplever fejl. Hvis du ikke kan aflæse tallene på selve målerdisplayet, kan du kontakte os. -
Jeg tror, min elmåler er defekt. Hvad gør jeg?
Hvis du har mistanke om, at din elmåler er defekt, skal du hurtigst muligt gøre os opmærksom på det. Det gør du ved at kontakte din el-leverandør, som bestiller et målertjek hos os. -
Jeg ønsker pulser fra min elmåler. Hvad gør jeg?
De nye målere, der installeres, understøtter ikke pulser. Har du en ældre måler, hvor du benytter pulser, vil dette ikke være muligt i forbindelse med et målerskifte til en ny måler. -
Hvad gør jeg, hvis min elmåler er beskadiget eller brændt sammen?
Hvis din elmåler er brændt sammen eller beskadiget, skal du kontakt din elinstallatør. -
Må jeg selv flytte min elmåler, hvis jeg ønsker, at den skal være et andet sted?
Nej du må ikke selv flytte elmåleren. Kontakt i stedet din elinstallatør.