Vi sørger for,
du har strøm
i kontakten
Vi er dit elnetselskab. Og sammen med din el-leverandør sørger vi for, at du har strøm i kontakten – hver dag.
Lær N1 at kende
Hvem er vi?
Vi er Jyllands største elnetselskab. Vi er cirka 550 medarbejdere, som hver dag forsyner ca. 800.000 hjem og virksomheder med strøm.
I N1 investerer vi løbende i elnettet, så det kan løfte fremtidens behov. På den måde kan vi effektivt sikre høj leveringssikkerhed på strøm – både nu og i fremtiden.
Forskellen på os og din el-leverandør
I N1 ejer vi elnettet og din elmåler. Vi transporterer strømmen frem til din bolig eller virksomhed og samtidig står vi for at måle og aflæse dit elforbrug.
Det er din el-leverandør, der opkræver alle afgifter fra staten og nettariffer på vegne af os. De sender en samlet regning til dig. Kontakt din el-leverandør, hvis du har spørgsmål til din elregning, dit forbrug og hvis du skal flytte.
Grøn fremtid er en del af hverdagen
Elnettet baner vejen for grøn energi i Danmark, og vi kan forvente at både større industrier og private husstande i højere grad vil gøre brug af strøm som energikilde i fremtiden.
I N1 er det blandt andet vores opgave at tilslutte store solcelle- og vindmølleparker til elnettet, så vi kan få grøn strøm ud i nettet. Samtidig sørger vi for, at der er tilstrækkelig kapacitet i elnettet til, at både du og naboen kan bruge strømmen til at lade elbilen og samtidig udskifte det gamle oliefyr med en varmepumpe.
Grøn omstilling er en naturlig del af vores hverdag i N1.
Du har strøm i kontakten 99,997 % af tiden
99,997 % er meget tæt på altid, men af og til vil du opleve strømafbrydelser. Det er svært at gardere sig mod uforudsete hændelser, men meget vedligeholdelsesarbejde på elnettet planlægger vi på forhånd.
Vil du have besked, når vi planlægger en strømafbrydelse på din adresse? Så tilmeld dig vores sms-service.
Sms-service
Få en sms, hvis der er planlagte
strømafbrydelser på din adresse
Status på drift og service
Vi måler løbende på vores arbejde for at give dig den bedste service.
Herunder kan du se en status på vores centrale drifts- og servicemål.
Status på uge 13 (ugemål)
Måleenhed | Uge 13 | År til dato | ||
---|---|---|---|---|
Udetid | Antal minutter, som en gennemsnitlig kunde har været uden strøm |
Minutter pr. kunde |
0,39 | 5,60 |
Antal afbrydelser | Antal kunder, der bor i et område, hvor der har været strømafbrydelse |
Stk. | 6.366 | 194.412 |
Nye tilslutning | Antal nye tilslutninger på elnettet | Stk. | 185 | 3.475 |
Antal kald | Antal opkald i værdikæden | Stk. | 932 | 13.070 |
Antal kald - gennemsnitsventetid | Gennemsnitsventetid for indgående telefonkald i værdikæden |
Sek. | 27 | 35,85 |
Antal kald - servicelevel | Procentdel af indgående kald som bliver besvaret inden for 60 sekunder | % | 84,92 | 79,46 |
Hjemtagningsprocent | Den mængde data, som er overført fra elmålere til fakturering |
Procent | 99,70 | 99,36 |
Status for februar (månedsmål)
Måleenhed | feb. | År til dato | ||
---|---|---|---|---|
Leveret GWh | Den mængde strøm, som er blevet brugt i elnettet |
Gigawatt Timer |
795 | 1656 |
Forbrug på C-kundeniveau | Den mængde strøm, som er blevet brugt i elnettet af C-kunder |
Gigawatt |
337 | 720 |
Pipeline specialtilslutninger | Antal af specialtilslutninger i anlægsfasen i MW | MW | 839 | 839 |
Nettab | Værdien af den mængde strøm, som går tabt under transport |
Mio. kr. | 32,6 | 68,3 |